21.6.2014

"HÄÄT"





Perjantain pikavihkimisen jälkeen vietettiin rauhallinen koti-ilta, mutta lauantaina kun lähimmät sukulaiset oli kahvitettu, lähtivät juniorit mummolaan yökylään ja talo alkoi täyttyä aikuisista ystävistä - ekat oikeat kotibileet tässä kodissa!


Catering-apuna oli mun uskollinen äitini, ja tarjoilujen puolesta satsattiin enemmän määrään kuin eksotiikkaan tai haastavuuteen; laadusta toivottavasti ei tullut tingittyä. Salaatteja (feta-vesimeloni, pestoperunasalaatti ja tavan mozzarellasalaatti), parmesaanilihapullia, fetapinaattipiirakkaa, patonkia.



Mä tein maailman parasta porkkanakakkua (oli niin rumaa etten viitsinyt kuvata), sitruunakeksejä ja Käytännön Käly teki marenkeja.


Vieraat yritettiin juottaa hyväntuuliseen humalaan ja taidettiin siinä onnistua skumppasangrialla, viinillä ja gin toniceilla.


Oli hyvät bileet, vaikka itse sanonkin. Mulla kesti toipuminen kaksi päivää, vaikka olinkin ainoa joka ei lähtenyt jatkoille ja joka sylki sangriamukiin. Seuraavat juhlat lienee vauva-A:n nimenantobileet, mutta jos voisi aina kerran viidessä vuodessa kutsua täysi-ikäiset ystävät kilistelemään maljoja. Ehkä me uudistetaan nämä kahden sekunnin valat sitten viiden vuoden kuluttua…



9 kommenttia:

  1. Oi vitsit.Todistatte hienosti sen, ettei häitä varten tarvitse nostaa kymppitonnin lainaa pankista eikä bileiden suunnitteluunkaan välttämättä tarvita kahta vuotta (tai tää nyt oli vaan oletus ja vähän törkeäkin sellainen.. teidän muonat näyttävät nimittäin kyllä erihyviltä ja meno kuulostaa myös!)

    Onnea vielä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä oisin mielelläni ottanut vähän isomman budjetin ja bileet, mutta nää oli tällaisiksi vasemman käden (ja nimettömän) juhliksi varsin onnistuneet, enkä mä mistään prinsessapäivästä ole koskaan haaveillutkaan. Perinteinen häämatka kyllä kelpaisi, mutta näissä olosuhteissa sitäkin taidetaan hetki odottaa...

      Poista
  2. Ihanat häät! Onnea vielä!

    Mä olen aika epäinnovatiivinen ja laiskakin keittiössä, joten arvostan suuresti helppoja ja mutkattomia reseptivinkkejä. Eli kiitos näistä, menevät korvan taakse seuraavia juhlia silmälläpitäen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon myös epäinnovatiivinen (vaikka olen kyllä repinyt noin tuhat reseptiä talteen eri lehdistä, silti teen aina vaan samoja juttuja joka juhliin…) ja laiska - kaiken haastavan teetätän mun äidillä, tai ostan pakkaseen…

      Poista
  3. Kuulostaa kyllä tosi kivoilta juhlilta!
    Ja ihanilta tarjoiluilta!
    Sanoo hän, joka juuri ehdotti aviomiehelleen, että jos kuitenkin unohdetaan ne loppukesän 60-vuotisjuhlat, kun energia ei riitä järjestelyihin. Ääh. Pitäiskö kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitäis!
      Tosin mä kyllä aina kiroan siivoamis- ja valmisteluvaiheessa sitä, kenen loistava idea oli järjestää mitään, mutta yleensä viimeistään juhlien jälkeen on hyvä fiilis. :D
      Voin myös lähettää kotiorjamme pientä korvausta vastaan catering-avuksi!

      Poista
  4. Mitä, multa on mennyt kosinnat, hääpukuangstit ja polttaripostaukset täysin ohi! Mutta onneksi olkoon! Bileitä pitäisi kyllä järjestää useammin, eli ehdottomasti valojen uudistaminen vähintään kolmen vuoden välein.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä voin tiivistää!
      KOSINTA: Ei kosintaa. Viimeiset 4 vuotta käyty tasaisin väliajoin mun aloitteestani keskustelu teemalla "pitäiskö mennä naimisiin?". Väsytystaistelu toimi (toimiskohan sama taktiikka neljännen lapsenkin suhteen…) ja lopulta vastaus oli alistunut (eikun siis tosi innostunut) "joo, mennään vaan, kai se ois ihan järkevää".
      HÄÄPUKUANGSTI: Kaikki raskaanaolevien häämekot tai sen tapaiset oli Asokselta loppu keväällä! Tuo nykyinen sai kelvata, mutta kävi ilmi että oli ihan helvetin tiukan pitsihihat (siksi neuletakki päällä), meinasi verenkierto katketa käsivarsissa. Kotibileissä pyörin säädyttömän avonaisessa maksimekossa.
      POLTTARIT: Kukaan ei järjestänyt, byhyy. Odotin vielä häiden aattona että oveen koputtaa mies univormussa ja saan edes stripparin. Mutta ei.

      Poista
    2. No kiitos, tässähän se tuli. :)

      Poista

i Digame !