12.7.2014

Blast from the past: VANHOJA TOTUUKSIA

Periaatteen Nainen-aikoina liikkui paljon blogihaasteita.  Tässä vastauksia muutamiin vanhoihin:

Ja sitten mun pitäisi kertoa kahdeksan (8) satunnaista asiaa itsestäni.
1. Olen surkea kasvissyöjä. 
Noudatan ohjetta "ei mitään millä on jalka/jalat". Se sulkee sopivasti ruokalistalta pois esim. sienet, etanat ja kanan, mutta saan syödä mielinmäärin kananmunia ja käärmeitä.
2. En osaa rullata kieltäni, puhaltaa purkkapalloja ja alan uskoa, että O:n krooninen kuolaus on seurausta äidiltä peritystä suun motoriikasta.
3. Olen kamalan kateellinen ihminen (riippumatta oman onnellisuuden silloisesta tasosta).
Facebook ja muutama muu sosiaalinen media pitäisi kieltää multa, sillä käytän liikaa aikaa kadehtien cooleja, kauniita ja kaikin puolin täydellisiä tuttavia/tuntemattomia/läheisiä.
4. Haaveilen hiihtämisharrastuksesta.
Ja olen aika varma, että se harrastus jää vain haaveiluasteelle.
5. Arvoisa bloggaaja, jolta tämän tunnustuksen sain, kutsui englanninkielisten lauseiden viljelyä suomenkielisen tekstin joukkoonpenaismiksi, minun mukaani.
Ihan kamalaa.
Se on masentava maneeri, josta olen saanut kuulla ja jota olen saanut hävetä, ja  nyt, LET'S MAKE IT CLEAR; en yritä päteä kielitaidollani tai millään muullakaan, kyse on pahasta tavasta joka on jäänyt päälle niiltä vuosilta, kun altistuin liikaa amerikkalaiselle viihdekulttuurille sekä ystävyyssuhteille ollessani vaihto-oppilas.
6. Näen märkiä unia pekonista, poronkäristyksestä, metvurstista, juustohampurilaisista ja kinkusta. 
7. Mun oikea nimi ei ole Periaatteen Nainen. Tämä voi olla teille joillekin shokki.
8. Olisin keksinyt hauskempiakin faktoja, mutta nyt on pakko mennä pissalle ennen kuin ruokis loppuu.

Julkaistu Periaatteen Naisen puolella 14.11.2012.

1. Olen melko varma, että eräs kuuluisan, kansainvälisesti menestyneen bändin pienikokoinen mieslaulaja on alkanut seurata mua.
Viime viikolla törmättiin kahdesti samassa ruokakaupassa, ja tänään se ilmestyi salilla viereiselle juoksumatolle.
Voin olla myös vainoharhainen.
2. Olen ikuinen opportunisti, ja se käy kalliiksi:
Mulla on ollut vuosia vakiorivit Lotossa (ja nykyään myös EuroJackpotissa, ja se vasta kallis onkin), enkä voi tietenkään jättää niitä täyttämättä koska jos kerrankin jättäisin arvonnan väliin niin silloin totta kai mun numeroilla voittaisi miljoonia.
Niinpä joudun pakkomielteisesti lottoamaan joka viikko.
3. Olen ollut sairaslomalla muutaman kerran, vaikka en ole ollut varsinaisesti sairas. Kerran söin tunnissa kolme litraa mansikoita, mistä seurasi mansikkamyrkytys ja oksennus, ja otin sen takia saikkua. Hävettää.
(Huom! Ei nykyisessä työpaikassa, sentään).
4. Olen vanhemmiten alkanut punastelemaan.
Se on aika noloa, vaikka on vain fysiologinen reaktio, yleensä siihen että mut yllätetään positiivisesti.
5. Pidän itseäni älykkäämpänä kuin todennäköisesti oikeasti olen.
6. Nukun pääasiassa vatsallani.
Imettäminen öisin on ärsyttävää koska sitä ei voi tehdä vatsallaan - kun on tälläiset "notkeat", sivuille valuvat rinnat niin selälläänkin se onnistuisi, mutta ei mahallaan.
7. Olen ollut tarjoilijana Cancúnin Bubba Gump Shrimp Co.-ravintolassa.
Meidän työnkuvaan kuului mm. pitää kaikille asiakaskunnille Forrest Gump-aiheinen visailu, joten voisin väittää että tiedän hämmentävän määrän elokuvatriviaa.
Olen myös työn takia nähnyt ko. elokuvan noin 900 kertaa, koska se pyöri ravintolassa nonstop.
8. En oikein tykkää pussailla miehiä. Poikia siis kyllä (omia lapsiani, siis) mutta siis en ole mikään suudelmaihminen, vielä vähemmän kielisuuteluihminen.

Julkaistu Periaatteen Naisen puolella 1.2.2013.

1. Mulla on ihan huikea suuntavaisto.
Riittää kun vilkaisen karttaa ja pystyn suunnistamaan melkein missä tahansa - olen eksynyt muistaakseni vain Berliinissä ja Pukinmäessä.
En kyllä erota ilmansuuntia tai osaa arvioida omaa sijaintiani kuun asennon perusteella, mutta kartan kanssa olen todella streetwise.
Se ehkä loistaa musta jotenkin, sillä melkein aina - myös ulkomailla - eksyneet kyselee multa neuvoja. 

2. Olen nuorena kirjoittanut herkän novellin SinäMinään, ja sijoittunut sillä aika hyvin myös lehden kirjoituskilpailussa.
Jonka taso oli todella korkea, kuten varmasti arvaatte.
(Hitto kun sitä ei enää julkaista, siinä olisi kotiäidille hyvä tilaisuus saada vähän käyttörahaa).

3. Kilpailuista puheenollen, olen ainakin vanhempieni mielestä ollut melkoinen lahjakkuus uima-altaassa, oikea rintauinnin suurlupaus.
Sijoituin 11-vuotiaana ehkä 10 parhaan joukkoon Uudenmaan paikallisissa Siniviitta-karsinnoissa, joita voi hyvin kutsua nuorten SM-uinneiksi.

4. Olen todella hyvä korjaamaan rikkinäisiä vessanpönttöjä.
En siis niitä keraamisia istuimia vaan tukkeutuneita putkia ja muutenkin hajonneita pumppuja.
Tätä taitoa hiottiin Väli-Amerikassa, jossa vessat eivät oikein kestäneet länsimaisten naisten ruoansulatusta.

5. Puhun melkein sujuvasti italiaa ja ranskaa.
Se tapahtuu yleensä puhumalla espanjaa joko italialaisella tai ranskalaisella aksentilla (aksentin autenttisuudesta ei ole mitään takeita, ne on opittu stereotyyppisistä elokuvista ja tv-sarjoista).
Tämä metodi on toiminut yllättävän hyvin.
Virkamiesruotsin saatan ehkä läpäistä puhumalla suomea ruotsalaisella murteella?

6. Vaikka en omista seurapiirirakkoa enkä mitään sinne päinkään,
kirjoitan yhä tätä postausta enkä juokse vessaan vaikka ehkä pitäisi.
Selvä merkki ainakin siitä, että Vauvaperheiden Hyvinvointikeskuksen nk. "pimppijumppa" on tehonnut.
(En kuitenkaan pysty ehkä vastaamaan vanhoihin kommentteihin, sori).

7.Pian luvassa on elämäni 28. pääsiäinen, jolloin en ole maistanut mämmiä.
Pitäisin tätä osoituksena siitä, että luotan näkö- ja hajuaistiini enemmän kuin suomalaiseen kansanperinteeseen.

8.... Ei hitto, mun on kyllä pakko mennä nyt vessaan.

Julkaistu Periaatteen Naisen puolella 9.3.2013

3 kommenttia:

i Digame !